21 Aralık 2009 Pazartesi

Çiçek Dirilticileri


- Çiçekler sizin mi?
- Benim.
- Hepsi mi?
- Hepsi.
- Ne yaparsınız bu kadar çiçeği?
- Satarım.
- Peki, ya beğenmezlerse?
- Beğendiririm. Neden beğenmesinler? Bunca ter döküyorum. Bak : her akşam geniş bir kova alırım. Çiçeklerin çürümüş saplarını, kararmış yapraklarını ayıklarım, köklerini biraz keserek kovadaki suda dinlendiririm. Yüzlerine sık sık su serperim. Sabah dirilirler.
- Demek siz çiçek dirilticisisiniz? dedi Şükrüye. Bizim köşede öyle birine rastlamıştım. Bir de vazo satan bir adam görmüştüm; koca bir vazoyu kucağında dolaştırıp duruyordu. Param olsaydı alacaktım.

1 yorum:

pecuchet dedi ki...

aklıma calvino nun ağaca tüneyen baron undan bi şeyi getirdi. Ama unuttum tam olarak, "meyve hırsızıyım" diyordu bi yerde ama anımsayamadım filan işte... noksan kaldı.

Yorum Gönder